Life, Thoughts, Uncategorized

Celebrating 3 Years in Japan

Everyone loves a cheesy anniversary post right? Though I forgot the exact date, but this April marks three years of me setting my giant foot in the Land of the Rising Sun; Japan!

Dat-Nostalgia

So many things happened in three years. I still remember back in Indonesia, December 2010. I was at friend’s house, chilling like a boss, suddenly got a message from Dad telling me that the Japanese embassy tried to call my phone but no answer.

My first reaction was;

“Oh shi- did I do something wrong?”

But then he explained I got the 3 years scholarship to Japan.

And then I was like;

“Oh shi- is this even real? Three years leaving Indonesia?”

It was real. I left me homeland at the tender age of 18 years old and have been traveling ever since. #YOLO

3years2

Three years wandering in Japan, I’ve found so many things. Here, let me make a poem out of it.

From friends to love.
From foods to historical places.
From adventure to experience.
From spoiled brat to puberty.

“mm mm yeah I have no regrets.”

Advertisements
Life, Uncategorized

Farewell Party

Akhirnya kelar juga acara Batman’s Farewell Party! Setelah ngeberesin rumah secara total (yang juga diwarnai acara penyogokkan jasa adek gue dengan sebuah Magnum) selama dua hari, beli konsumsi kesana-kemari pas kemaren pagi, acara berlangsung lancar dan gak diwarnai penggerebekan.

Lucunya, kan gue suruh yang dateng bawa aksesoris Batman (sok dresscode ceritanya), eh kebanyakan pada dateng dengan sticker-Batman-beli-di-abang-abang yang ditempel di pipi dan baju. Terus berhubung rumah gue rada sempit, acara berlangsung ya, umm, well, sauna-like. Neraka aja masih ademan kali.

Setelah semua dateng dan ngeludesin makanan, gue tiba-tiba disuruh ngasih speech. Siyal, gue paling gak bisa deh yang namanya disuruh ngomong di depan orang banyak. Yang lucu lagi, pas gue disuruh mimpin doa bersama, semuanya aja pada sok-sok nunduk sambil pura-pura baca doa.  Lo pada pengen gue selamet apa kagak sih!? Habis itu foto, foto dan foto. Banyak banget fotonya…

Pas mulai pada mau pulang, gue akhirnya memutuskan buat speech terakhir (atas kemauan sendiri). Tapi gue gebleknya gue malah salting. Udah gitu pake segala pada #unyumoment , makin salting aja udah.

Tapi gue seneng banget. Yaiyalah masa acara farewell party sendiri gak seneng? Masa bareng temen-temen terakhir kali sebelum pergi selama tiga tahun gak seneng?